Tak, po każdej kolizji – nawet niewielkiej – wymagającej wymiany elementów przedniej części nadwozia, szyby lub zderzaka należy bezwzględnie przeprowadzić ponowną kalibrację systemu awaryjnego hamowania oraz wszystkich powiązanych funkcji ADAS. Podczas uderzenia mogło dojść do przemieszczenia czujników radarowych, kamery, elementów mocujących czy szyby, a nawet minimalny przesunięcie o kilka milimetrów zmienia optykę i skuteczność całego układu. Bez kalibracji mogą pojawić się fałszywe alarmy, błędne rozpoznawanie przeszkód, nierównomierne inicjowanie hamowania lub całkowite wyłączenie asystentów bezpieczeństwa. Kalibrację wykonuje się w specjalistycznym serwisie za pomocą plansz i komputerowych wzorców odniesienia (w określonych warunkach i na równym podłożu). Nawet jeśli nie zadziałała żadna poduszka, zalecane jest przeprowadzenie diagnostyki i resetu czujników. Pełna kalibracja gwarantuje, że system ponownie będzie prawidłowo wykrywać pieszych, auta i inne przeszkody, zachowując wysoką skuteczność nawet w trudnych warunkach atmosferycznych.
Strona główna Systemy hamowania awaryjnego i asystenci jazdy Czy po kolizji trzeba kalibrować system hamowania awaryjnego