Wymiana cewek zapłonowych to czynność, która często jest konieczna w przypadku wypadania zapłonu, szarpania silnika lub zapalenia się kontrolki „check engine”. Po zamontowaniu nowych cewek zaleca się skasowanie błędów zapisanych w pamięci sterownika silnika. Jest to ważne, ponieważ komputer pokładowy rejestruje wszystkie nieprawidłowości pracy układu zapłonowego i zapisuje je jako kody błędów. Nawet jeśli po wymianie cewek silnik pracuje prawidłowo, stare błędy mogą pozostać w pamięci i powodować zapalanie się kontrolki lub utrudniać diagnostykę w przyszłości. Kasowanie błędów można przeprowadzić za pomocą komputera diagnostycznego lub – w niektórych starszych pojazdach – przez odłączenie akumulatora na kilka minut. W nowoczesnych autach zaleca się jednak użycie interfejsu OBD-II i odpowiedniego oprogramowania, aby mieć pewność, że wszystkie błędy zostały usunięte. Po skasowaniu błędów warto przeprowadzić jazdę próbną i ponownie sprawdzić pamięć sterownika, aby upewnić się, że problem został rozwiązany i nie pojawiają się nowe kody usterek. Regularne kasowanie błędów po naprawach układu zapłonowego pozwala na szybszą i skuteczniejszą diagnostykę ewentualnych przyszłych problemów oraz zapewnia prawidłową pracę wszystkich systemów elektronicznych pojazdu.