Po wymianie filtra paliwa w większości przypadków nie jest konieczne ręczne kasowanie błędów w ECU, jeśli wymiana została przeprowadzona prawidłowo i nie pojawiły się żadne komunikaty o błędach na desce rozdzielczej. Jednak w praktyce, zwłaszcza w nowoczesnych samochodach z rozbudowaną elektroniką i czujnikami ciśnienia paliwa, mogą pojawić się tymczasowe błędy związane z rozruchem, zapowietrzeniem układu lub nieprawidłowym montażem filtra. Objawia się to kontrolką check engine, komunikatem o zakłóceniach w układzie paliwowym lub błędami dotyczącymi ciśnienia paliwa. W takich przypadkach ECU może zapisać błąd, który nie zawsze znika samoczynnie po kilku cyklach jazdy. Jeśli po wymianie filtra pojawiły się problemy z rozruchem, szarpaniem, spadkiem mocy lub zapaliła się kontrolka silnika, warto podłączyć komputer diagnostyczny i wykasować błędy. Pozwoli to na monitorowanie, czy problem nie powraca i czy układ paliwowy pracuje prawidłowo. W przypadku starszych aut, w których nie występują zaawansowane czujniki, kasowanie błędów zwykle nie jest konieczne. Jednak w nowoczesnych dieslach i benzynach, gdzie komputer monitoruje każdy etap pracy układu paliwowego, zaleca się po wymianie filtra sprawdzenie błędów i ich ewentualne skasowanie dla pewności poprawnej pracy silnika.