Podgrzewanie lusterek i ogrzewanie tylnej szyby to dwa systemy, które mają na celu poprawę widoczności i bezpieczeństwa jazdy w trudnych warunkach pogodowych. W wielu samochodach funkcje te są ze sobą powiązane, ale nie zawsze muszą działać jednocześnie. W starszych modelach pojazdów podgrzewanie lusterek często jest aktywowane razem z ogrzewaniem tylnej szyby – po naciśnięciu przycisku grzania tylnej szyby prąd płynie również do mat grzewczych w lusterkach. Jest to rozwiązanie proste i ekonomiczne, ale ma tę wadę, że nie pozwala na niezależne korzystanie z obu funkcji. W nowszych samochodach producenci coraz częściej stosują oddzielne sterowanie podgrzewaniem lusterek – może być ono aktywowane osobnym przyciskiem, z poziomu menu komputera pokładowego lub automatycznie, na przykład po uruchomieniu silnika w niskiej temperaturze. Takie rozwiązanie pozwala na większą elastyczność i oszczędność energii, ponieważ kierowca może wybrać, które elementy chce ogrzewać w danym momencie. W niektórych autach podgrzewanie lusterek działa w określonych warunkach – na przykład tylko poniżej określonej temperatury zewnętrznej lub po włączeniu wycieraczek. Warto sprawdzić instrukcję obsługi swojego pojazdu, by dowiedzieć się, jak działa system w danym modelu. Objawem wspólnego sterowania jest to, że lusterka zaczynają się odparowywać lub odmrażać zawsze wtedy, gdy włączone jest ogrzewanie tylnej szyby. Jeśli podgrzewanie lusterek nie działa mimo aktywacji grzania szyby, należy sprawdzić bezpieczniki, przewody i maty grzewcze w lusterkach. W przypadku oddzielnego sterowania należy upewnić się, że przycisk lub opcja w menu jest aktywna. Regularna kontrola i konserwacja układu grzewczego lusterek pozwala cieszyć się dobrą widocznością i bezpieczeństwem jazdy przez cały rok, niezależnie od warunków pogodowych. kategoria „Systemy wspomagania i komfortu”.
Strona główna Systemy wspomagania i komfortu Czy podgrzewanie lusterek działa niezależnie od ogrzewania tylnej szyby?