Poduszka boczna (Side Airbag), zintegrowana z fotelem lub boczkiem drzwi, jest ściśle monitorowana przez system SRS. Jej demontaż – nawet chwilowy, np. podczas wymiany tapicerki bądź naprawy fotela – prawie zawsze skutkuje pojawieniem się błędu airbag w pamięci sterownika SRS. Powodem jest zerwanie ciągłości sygnału w obwodzie monitorowanym przez komputer — już po kilku sekundach przerwania połączenia czujnik rezystancji wykrywa błąd, a system odnotowuje to jako poważną usterkę bezpieczeństwa (błąd na desce, kod błędu B2003, B0020, B0055 itp.). W najnowszych samochodach SRS potrafi zablokować pracę poduszek także w innych sekcjach aż do wykonania ponownej procedury adaptacji lub kasowania błędu specjalistycznym komputerem diagnostycznym. Jedynym sposobem „obejścia” systemu podczas pracy serwisowej jest zastosowanie profesjonalnych rezystorów symulujących obciążenie poduszki (impedancja dobrana dla danego modelu) – wtedy sterownik nie widzi przerwy i nie zapisuje błędu. Jednak taka metoda powinna być stosowana wyłącznie przez serwisantów, a nie jako sposób na stałe wyłączenie bocznego airbaga. Po ukończonej naprawie niezbędna jest diagnostyka komputerowa i kasowanie pamięci błędów. Demontaż i użytkowanie auta z niepodłączoną poduszką w ruchu drogowym jest niezgodne z przepisami i grozi poważnymi konsekwencjami w razie kolizji.