Poduszki powietrzne jako element biernego bezpieczeństwa każdego samochodu posiadają określony przez producenta okres gwarantowanej sprawności. Mimo, że nie spotkamy typowej fizycznej „daty ważności” na poduszce podobnej do tej na produkcie spożywczym, każdy zestaw airbag powinien być serwisowany lub wymieniany po określonym czasie użytkowania pojazdu. Dawniej większość producentów zalecała okresowe przeglądy lub wymianę poduszek co 10-15 lat od daty produkcji auta, ze względu na naturalny proces starzenia się materiałów wybuchowych (piorunianu sodu, azotanu amonowego), uszczelek i elementów sterujących. Nowoczesne systemy deklarują już „dożywotnią” sprawność poduszek, ale nie zawsze oznacza to rzeczywistą odporność na upływ czasu – pod wpływem wilgoci, zmian temperatur, promieniowania UV czy korozji kontenerów detonatorów i generatorów gazu może dojść do degradacji składu chemicznego czy elementów mechanicznych poduszki. W pojazdach kilkunastoletnich zaleca się przynajmniej diagnostykę całego systemu SRS – komputer pokładowy monitoruje integralność obwodów i może sygnalizować błędy związane z degradacją komponentów. Część producentów (np. Toyota, Honda) wycofała się już z precyzyjnych terminów, deklarując, że systemy airbag, jeśli nie zgłaszają błędów, mogą działać bez ograniczeń czasowych, ale użytkownicy aut powyżej 15–20 lat powinni liczyć się z większym ryzykiem awarii i sugerowaną wymianą airbag na nowe (np. przy wymianie deski rozdzielczej, kierownicy czy istotnej kolizji). Wymiana poduszek na oryginalne, zgodnie z zaleceniami serwisanta i producenta, gwarantuje utrzymanie pełnej skuteczności systemu SRS przez wiele lat eksploatacji.