Problemy z pedałem sprzęgła bardzo często są skutkiem błędów popełnionych podczas montażu nowego zestawu. Najczęstsze z nich to niewłaściwe odpowietrzenie układu hydraulicznego, nieprawidłowe ustawienie widełek wysprzęglających, zła regulacja linki (w starszych autach) lub nieprawidłowe zamocowanie sprężyny powrotnej pedału. Efektem mogą być: twardy, gąbczasty lub opadający pedał, opóźniona reakcja sprzęgła, trudności z wrzucaniem biegów, a nawet całkowity brak możliwości rozłączenia napędu. Częstym błędem jest także niewłaściwe dokręcenie śrub mocujących docisk lub tarczę, co prowadzi do przekoszenia i nierównej pracy sprzęgła. W skrajnych przypadkach błędy montażowe mogą skutkować uszkodzeniem nowego sprzęgła już po kilku dniach eksploatacji. Dlatego montaż sprzęgła zawsze powinien być wykonywany przez doświadczonych mechaników, zgodnie z zaleceniami producenta i przy użyciu odpowiednich narzędzi centrujących.