Współczesne samochody wyposażone w elektryczne lub automatyczne systemy otwierania bagażnika posiadają moduły sterujące, które można programować przez interfejs OBD (On-Board Diagnostics). Interfejs OBD pozwala zmienić ustawienia m.in. kąta otwarcia klapy, prędkości ruchu siłowników, wyłączać funkcje otwierania z pilota czy programować wygodny otwór w zależności od wzrostu użytkownika. W markach takich jak Volkswagen, Audi, BMW, Mercedes czy Toyota programowanie systemu klapy (poziom zaawansowany) wykonuje się komputerem serwisowym poprzez port OBD, często z użyciem dedykowanych programów (np. VCDS, ISTA+, Techstream). W tańszych modelach lub autach bez automatyki klapy taka operacja nie jest wymagana – wystarczy ręczna kalibracja lub ustawienie skoku siłowników przez kilkukrotne otwarcie/zamknięcie. Część producentów umożliwia dostęp do podstawowych ustawień klapy bezpośrednio z menu komputera pokładowego, ale zaawansowane zmiany (np. kasowanie błędów, wyłączanie czujników) wymagają podłączenia do OBD. Fachowe programowanie jest wskazane po wymianie siłowników, stłuczce lub zmianie elementów elektrycznych klapy. Samodzielna ingerencja bez wiedzy i odpowiednich narzędzi grozi uszkodzeniem modułu – zaleca się korzystanie z profesjonalnego serwisu.