Tak, przegub może spowodować blokowanie koła, choć jest to skrajny objaw bardzo zaawansowanego zużycia lub poważnej awarii. W przypadku całkowitego zatarcia, pęknięcia lub rozpadnięcia się przegubu homokinetycznego, ruch obrotowy półosi nie jest już przenoszony na koło, a elementy przegubu mogą się zakleszczyć. Może to prowadzić do nagłego zablokowania koła podczas jazdy, co stanowi poważne zagrożenie dla bezpieczeństwa. Blokada koła może wystąpić również, gdy przegub poluzuje się lub wypadnie z gniazda, a elementy półosi zakleszczą się w zwrotnicy lub mechanizmie różnicowym. W najlepszym przypadku auto straci napęd na jedną stronę, w najgorszym – dojdzie do gwałtownego zatrzymania i uszkodzenia sąsiednich podzespołów. Dlatego wszelkie objawy stukania, trzasków i narastających luzów w przegubie należy traktować poważnie i niezwłocznie naprawiać, zanim dojdzie do blokady koła.