Czy przeguby wymagają docierania po montażu?

Przeguby napędowe nie wymagają typowego docierania po montażu, jak ma to miejsce w przypadku silników czy niektórych innych podzespołów mechanicznych. Nowy lub regenerowany przegub jest fabrycznie nasmarowany i gotowy do pracy od razu po poprawnym zamontowaniu. Po instalacji zaleca się jednak przez pierwsze kilkadziesiąt kilometrów unikać gwałtownych przyspieszeń na skręconych kołach oraz dynamicznej jazdy w trudnych warunkach, aby smar równomiernie rozprowadził się po wszystkich powierzchniach roboczych. Dzięki temu przegub pracuje płynnie i nie dochodzi do jego przegrzania. Jeśli przegub został zamontowany zgodnie ze sztuką, z użyciem odpowiedniej ilości smaru i nowych opasek, nie ma potrzeby stosowania żadnych specjalnych procedur docierania. W przypadku nietypowych dźwięków lub oporów po wymianie, należy sprawdzić poprawność montażu i stan osłony.

Redakcja portalu Selected.pl
Jesteśmy zespołem pasjonatów motoryzacji, dziennikarzy i specjalistów technicznych, którzy każdego dnia tworzą rzetelne, praktyczne i unikalne treści dla kierowców. Naszym celem jest dostarczanie sprawdzonych porad, analiz usterek i inspiracji tuningowych - od eksploatacji codziennych aut po historie wyjątkowych projektów. Wierzymy, że wiedza techniczna może być przekazywana przystępnie i ciekawie, a motoryzacja to coś więcej niż tylko środki transportu - to styl życia. Sprawdź kanały social media: