Przewody zapłonowe, jako elementy przenoszące wysokie napięcie od cewki do świec, są jednym z głównych źródeł zakłóceń elektromagnetycznych w samochodzie. Przebicia, mikropęknięcia izolacji lub zużycie materiału mogą powodować powstawanie wyładowań elektrycznych, które emitują fale zakłócające odbiór sygnału radiowego. Objawy zakłóceń to charakterystyczne trzaski, szumy, zaniki sygnału podczas pracy silnika, a czasem nawet problemy z działaniem innych urządzeń elektronicznych, jak zestawy głośnomówiące czy systemy bezpieczeństwa. Zakłócenia nasilają się przy przyspieszaniu i pod obciążeniem, gdy napięcie w układzie zapłonowym jest najwyższe. Szczególnie podatne na zakłócenia są starsze przewody z gumową izolacją, które z czasem tracą swoje właściwości. Nowoczesne przewody często wyposażone są w dodatkowe ekranowanie lub wykonane są z materiałów tłumiących zakłócenia, takich jak silikon czy ferryt. Przewody z rdzeniem ferrytowym lub węglowym skutecznie ograniczają emisję zakłóceń, ale wymagają regularnej kontroli i wymiany, ponieważ z czasem tracą swoje właściwości przewodzące. Jeśli radio w samochodzie zaczyna działać gorzej, pojawiają się szumy lub przerywanie odbioru, warto sprawdzić stan przewodów zapłonowych, zwłaszcza jeśli równocześnie występują objawy takie jak nierówna praca silnika czy wzrost zużycia paliwa. Wymiana przewodów na nowe, wysokiej jakości modele z ekranowaniem, pozwala wyeliminować zakłócenia i poprawić komfort jazdy.