Rosnąca popularność przyciemnianych szyb powoduje, że coraz częściej pojawiają się pytania o wpływ tego rozwiązania na różne systemy elektroniczne w aucie, szczególnie na odbiór sygnału GPS. Szyby przyciemniane mogą być fabrycznie barwione w masie, laminowane z kolorową folią lub pokryte powłoką metaliczną, a najczęściej – wyposażone w naklejaną folię przyciemniającą. W przypadku folii nie zawierających domieszek metali, wpływ na sygnał GPS jest znikomy – elektromagnetyczne fale radiowe wykorzystywane przez nawigację GPS bez trudu przenikają przez szkło i wiązkę polimerową. Problemy zaczynają się przy zastosowaniu folii metalizowanych (aluminiowych, tytanowych, hybridowych): warstwa metalu stanowi ekran elektromagnetyczny i może skutecznie tłumić lub odbijać sygnały o wysokiej częstotliwości, w tym również GPS, Glonass czy Galileo. Objawia się to dłuższym czasem pierwszego naprowadzenia, „gubieniem” pozycji w miastach, zawieszaniem się nawigacji czy problemami z funkcją „nawigacji z szybą czołową” HUD. W autach, gdzie antena GPS zintegrowana jest w lusterku lub podszybiu, naklejenie folii metalizowanej w tej strefie niemal zawsze pogarsza jakość sygnału. Rozwiązaniem jest stosowanie folii ceramicznych lub klasycznych bez domieszek metalicznych oraz unikanie folii na dachu lub w strefie montażu anten. Przed zakupem warto zapytać producenta folii o wpływ na transmisję fal radiowych i homologacje motoryzacyjne. Profesjonalny montaż i dobór folii pozwalają zminimalizować ryzyko utraty funkcjonalności GPS przy zachowaniu efektu przyciemnienia i komfortu użytkowania.