Tak, silnik może pracować nierówno nawet wtedy, gdy tylko jeden wtryskiwacz jest uszkodzony lub zabrudzony. Wtryskiwacze odpowiadają za precyzyjne dawkowanie paliwa do każdego cylindra – jeśli jeden z nich nie podaje odpowiedniej ilości paliwa, dany cylinder nie pracuje prawidłowo, co objawia się nierówną pracą silnika, szarpaniem, spadkiem mocy i zwiększonym spalaniem. Często towarzyszy temu zapalona kontrolka „check engine” oraz charakterystyczne drgania na biegu jałowym. W nowoczesnych silnikach sterownik może próbować kompensować problem, ale długotrwała jazda z niesprawnym wtryskiem prowadzi do uszkodzenia katalizatora, sondy lambda i innych elementów układu wydechowego. Objawy nasilają się szczególnie podczas przyspieszania lub pod obciążeniem. W przypadku podejrzenia awarii wtryskiwacza warto wykonać diagnostykę komputerową i jak najszybciej naprawić lub wymienić uszkodzony element, by uniknąć poważniejszych usterek silnika.