Skrzypienie pedału sprzęgła może mieć różne przyczyny, jednak bardzo często jest sygnałem problemów z układem hydraulicznym, zwłaszcza jeśli towarzyszą mu inne objawy, takie jak twardy pedał, trudności z wysprzęglaniem czy wycieki płynu. Skrzypienie może być efektem braku smarowania w punktach ruchomych mechanizmu pedału, zużycia tulei lub sworzni, ale jeśli pojawia się po rozgrzaniu auta lub towarzyszy mu opór na pedale, warto podejrzewać nieszczelność lub zapowietrzenie układu hydraulicznego. W nowoczesnych autach z hydraulicznym sprzęgłem źródłem skrzypienia może być także wysprzęglik lub pompa sprzęgła, które po zużyciu zaczynają wydawać nietypowe dźwięki podczas pracy. Skrzypienie może również pochodzić z uszkodzonych gumowych uszczelek lub elementów tłumiących drgania, które twardnieją i tracą elastyczność. W przypadku, gdy skrzypienie nasila się, pojawiają się trudności z wrzucaniem biegów lub pedał sprzęgła nie wraca do pozycji wyjściowej, należy jak najszybciej sprawdzić szczelność i stan układu hydraulicznego oraz wykonać konserwację punktów ruchomych. Bagatelizowanie skrzypienia może prowadzić do poważniejszych awarii i kosztownych napraw.