Czy smar z przegubu może trafić na tarczę hamulcową?

Tak, wyciekający smar z uszkodzonej osłony przegubu może przedostać się na tarczę hamulcową, co stanowi poważne zagrożenie. Gdy smar dostanie się na powierzchnię tarczy, tworzy warstwę zmniejszającą tarcie, co skutkuje wydłużeniem drogi hamowania nawet o 40%. Dodatkowo, pod wpływem wysokiej temperatury smar ulega karbonizacji, tworząc nierównomierną warstwę przypalonych osadów. To prowadzi do drgań kierownicy podczas hamowania i nierównomiernego zużycia klocków. Najgroźniejszym skutkiem jest możliwość zablokowania czujników ABS/ESP – smar przewodzi prąd i może zakłócać sygnały z pierścieni impulsowych. Aby zapobiec awarii, przy wyciekach smaru w okolicy koła należy natychmiast sprawdzić stan osłon przegubów i usunąć zabrudzenia z tarcz za pomocą specjalistycznych środków odtłuszczających.

Redakcja portalu Selected.pl
Jesteśmy zespołem pasjonatów motoryzacji, dziennikarzy i specjalistów technicznych, którzy każdego dnia tworzą rzetelne, praktyczne i unikalne treści dla kierowców. Naszym celem jest dostarczanie sprawdzonych porad, analiz usterek i inspiracji tuningowych - od eksploatacji codziennych aut po historie wyjątkowych projektów. Wierzymy, że wiedza techniczna może być przekazywana przystępnie i ciekawie, a motoryzacja to coś więcej niż tylko środki transportu - to styl życia. Sprawdź kanały social media: