Czy spalanie stukowe słychać tylko pod obciążeniem?

Spalanie stukowe, czyli tzw. „stukotanie”, to zjawisko powstawania niekontrolowanych wybuchów mieszanki paliwowo-powietrznej w cylindrze. Najczęściej występuje pod dużym obciążeniem silnika – podczas przyspieszania, jazdy pod górę lub przy pełnym otwarciu przepustnicy. Wtedy ciśnienie i temperatura w cylindrach są najwyższe, co sprzyja powstawaniu spalania stukowego. W lekkich warunkach pracy silnika stukowe spalanie zdarza się rzadko. Objawem są metaliczne stuki, spadek mocy, szarpanie oraz niepokojące dźwięki z silnika. Długotrwałe ignorowanie spalania stukowego prowadzi do poważnych uszkodzeń jednostki napędowej.

Redakcja portalu Selected.pl
Jesteśmy zespołem pasjonatów motoryzacji, dziennikarzy i specjalistów technicznych, którzy każdego dnia tworzą rzetelne, praktyczne i unikalne treści dla kierowców. Naszym celem jest dostarczanie sprawdzonych porad, analiz usterek i inspiracji tuningowych - od eksploatacji codziennych aut po historie wyjątkowych projektów. Wierzymy, że wiedza techniczna może być przekazywana przystępnie i ciekawie, a motoryzacja to coś więcej niż tylko środki transportu - to styl życia. Sprawdź kanały social media: