Zużyte lub niesprawne sprzęgło rzadko jest bezpośrednią przyczyną nierównej pracy silnika na LPG, jednak może pośrednio wpływać na odczuwane objawy. Najczęściej nierówna praca na gazie wynika z problemów z układem zapłonowym, regulacją instalacji LPG, świecami, przewodami czy wtryskiwaczami gazowymi. Jednak w sytuacji, gdy sprzęgło ślizga się lub nie rozłącza napędu prawidłowo, sterownik silnika może interpretować to jako utratę przyczepności lub przeciążenie, co prowadzi do ograniczenia mocy i niestabilnej pracy silnika. W autach z systemami ASR lub ESP ślizgające się sprzęgło może powodować reakcje układów kontroli trakcji, co objawia się ospałością, spadkiem mocy i szarpaniem. Dodatkowo, częste używanie sprzęgła w korkach, szczególnie na LPG, może prowadzić do chwilowych spadków obrotów, gaśnięcia silnika lub szarpania. Niemniej jednak, jeśli silnik pracuje nierówno tylko na LPG, w pierwszej kolejności należy sprawdzić układ zapłonowy i instalację gazową, a sprzęgło traktować jako potencjalną przyczynę tylko wtedy, gdy występują także objawy typowe dla jego zużycia, takie jak ślizganie, trudności z ruszaniem czy zmiana biegów.