Sprzęgło i czujnik położenia pedału gazu działają w oddzielnych układach, ale w nowoczesnych samochodach ich współpraca jest coraz ściślejsza dzięki elektronice. W wielu modelach komputer sterujący silnikiem korzysta z informacji o położeniu pedału sprzęgła, aby odpowiednio sterować dawką paliwa i momentem obrotowym podczas ruszania, zmiany biegów czy pracy systemu start-stop. Jeśli sprzęgło jest zużyte, ślizga się lub nie rozłącza napędu prawidłowo, sterownik może interpretować to jako problem z przyczepnością lub przeciążenie, co skutkuje ograniczeniem mocy lub zmianą reakcji na gaz. W niektórych autach uszkodzony czujnik położenia pedału sprzęgła może powodować opóźnioną reakcję na gaz podczas ruszania lub automatyczne podbijanie obrotów. Z kolei usterki w układzie sprzęgła mogą wpływać na odczyty czujnika, prowadząc do błędów w sterowaniu silnikiem. Jeśli pojawiają się objawy takie jak opóźniona reakcja na gaz, nierówna praca silnika przy zmianie biegów czy nieprawidłowe działanie systemów wspomagających ruszanie, warto sprawdzić zarówno stan sprzęgła, jak i czujników pedałów.