Stukanie w podłodze przy hamowaniu może mieć wiele przyczyn i nie zawsze oznacza problem z samym napędem, choć nie można go wykluczyć. Najczęstsze źródła takich odgłosów to luzy lub zużycie elementów zawieszenia, takich jak sworznie wahaczy, poduszki amortyzatorów czy łączniki stabilizatora. Stuki mogą także pochodzić z układu hamulcowego – zużyte lub skrzywione tarcze, luzy w prowadnicach zacisków czy nieprawidłowo zamocowane klocki hamulcowe często powodują pojedyncze stuknięcia podczas hamowania. Jednak luzy w przegubach napędowych, szczególnie wewnętrznych, również mogą powodować stuki przy zmianie obciążenia, np. podczas hamowania lub ruszania. Dodatkowo, uszkodzone poduszki silnika czy skrzyni biegów mogą powodować przemieszczenie się jednostki napędowej i generować stuk w podłodze. Aby prawidłowo zdiagnozować źródło stuków, konieczna jest dokładna kontrola zarówno zawieszenia, układu hamulcowego, jak i napędowego.