Stukanie zaworów to objaw, który zawsze powinien wzbudzić czujność u kierowcy, ale nie zawsze musi oznaczać problem z ciśnieniem oleju. W wielu przypadkach stuki zaworów pojawiają się przy niskim ciśnieniu oleju, kiedy popychacze hydrauliczne nie są prawidłowo smarowane i dochodzi do zwiększonego tarcia. Niskie ciśnienie oleju może być spowodowane zużyciem pompy oleju, zatkanym filtrem, zbyt rzadkim olejem, wyciekami lub zużyciem panewek. Objawami towarzyszącymi są opóźnione gaśnięcie kontrolki ciśnienia oleju, metaliczne dźwięki, wzrost temperatury silnika oraz spadek mocy. Jednak stukanie zaworów może mieć także inne przyczyny, niezwiązane bezpośrednio z ciśnieniem oleju. Do najczęstszych należą: zużycie lub niewłaściwa regulacja luzów zaworowych (w silnikach z mechaniczną regulacją), zużycie popychaczy hydraulicznych, zbyt rzadka lepkość oleju, nagar na zaworach lub uszkodzenie sprężyn zaworowych. Czasami stuki pojawiają się po wymianie oleju na inny typ lub po dłuższym postoju, gdy kanały olejowe są częściowo opróżnione. W przypadku silników z hydraulicznymi popychaczami, nieszczelny lub wadliwy filtr oleju może powodować, że olej spływa z kanałów i po rozruchu przez kilka sekund występuje brak smarowania. Regularna wymiana oleju i filtrów, kontrola ciśnienia oleju oraz okresowa regulacja luzów zaworowych to podstawowe czynności profilaktyczne. Jeśli stukanie zaworów pojawia się nagle, towarzyszy mu spadek ciśnienia oleju lub kontrolka oleju, należy natychmiast wyłączyć silnik i przeprowadzić diagnostykę. Ignorowanie tego objawu może prowadzić do poważnych uszkodzeń silnika.