System poduszek powietrznych (SRS) w większości aut osobowych nie blokuje standardowo możliwości rozruchu samego silnika – nawet w przypadku występowania błędów, nieaktywnej poduszki lub świecącej się kontrolki airbag, auto uruchomi się normalnie. Jednak istnieją wyjątki: w wybranych modelach, zwłaszcza tych wyposażonych w zaawansowane systemy bezpieczeństwa (np. system Pre-Safe, zaawansowane SRS ze zintegrowanym immobilizerem, pojazdy premium), komputer sterujący może wykryć poważną awarię w obwodzie poduszek lub napinaczy i zapobiec uruchomieniu silnika – jest to funkcja chroniąca przed używaniem niesprawnego auta, szczególnie po wypadku lub nieautoryzowanych naprawach. Najczęściej blokada ta jest czasowa i ustępuje po właściwej naprawie i skasowaniu błędów systemowych. W niektórych pojazdach, jeśli wykryto odpaloną poduszkę lub awarie kilku kluczowych czujników, komputer uznaje samochód za niezdatny do jazdy, uniemożliwiając nie tylko rozruch, ale i odjazd spod miejsca zdarzenia do czasu interwencji serwisu. Warto mieć na uwadze, że problem uruchamiania samochodu częściej dotyczy przypadków montażu emulatorów, braku połączenia z napinaczem lub nieoryginalnego sterownika SRS. Użytkownik powinien interpretować takie sytuacje jako poważną usterkę, która niezwłocznie wymaga profesjonalnej diagnostyki komputerowej i naprawy z zachowaniem oryginalnych procedur producenta.