System komfortu w nowoczesnych samochodach to zaawansowany układ zarządzający wieloma funkcjami, w tym centralnym zamkiem, elektrycznymi szybami, lusterkami czy oświetleniem wnętrza. Jedną z jego kluczowych funkcji jest automatyczne blokowanie drzwi w określonych sytuacjach – np. po ruszeniu z miejsca, przy określonej prędkości, po zamknięciu wszystkich drzwi czy po upływie określonego czasu od odblokowania pojazdu. System komfortu może zatem samodzielnie zablokować drzwi bez udziału kierowcy, jeśli zostały spełnione odpowiednie warunki zaprogramowane przez producenta. Automatyczne ryglowanie drzwi zwiększa bezpieczeństwo pasażerów, chroniąc ich przed otwarciem drzwi przez osoby postronne podczas postoju na światłach czy w korku. W niektórych modelach funkcja ta może być aktywowana lub dezaktywowana przez użytkownika w menu komputera pokładowego lub za pomocą komputera diagnostycznego. System komfortu może również zablokować drzwi w sytuacji wykrycia próby włamania, po zamknięciu auta z pilota lub po wykryciu ruchu w kabinie (w autach z alarmem). W przypadku awarii modułu komfortu, błędów w oprogramowaniu lub uszkodzenia czujników, drzwi mogą się zaryglować samoczynnie w nieoczekiwanym momencie, co bywa uciążliwe lub niebezpieczne. Regularna kontrola działania centralnego zamka, krańcówek drzwi i stanu modułu komfortu pozwala uniknąć niespodziewanych blokad i zapewnia bezpieczeństwo użytkowania pojazdu. kategoria „Systemy wspomagania i komfortu”.
Strona główna Systemy wspomagania i komfortu Czy system komfortu może samodzielnie zablokować drzwi?