System start-stop, coraz częściej spotykany w nowoczesnych samochodach, wymaga stosowania specjalnych akumulatorów przystosowanych do pracy w trudnych warunkach częstego rozruchu i głębokich cykli ładowania-rozładowania. Standardowe akumulatory kwasowo-ołowiowe nie są przystosowane do tak intensywnej eksploatacji – szybko tracą pojemność, ulegają zasiarczeniu i nie są w stanie zapewnić odpowiedniego prądu rozruchowego po wielu cyklach zatrzymań i uruchomień silnika w krótkim czasie. Do samochodów z systemem start-stop zaleca się stosowanie akumulatorów EFB (Enhanced Flooded Battery) lub AGM (Absorbent Glass Mat). Akumulatory EFB mają wzmocnioną konstrukcję płyt, lepszą odporność na głębokie rozładowania i dłuższą żywotność w warunkach miejskich. Akumulatory AGM są jeszcze bardziej zaawansowane – elektrolit jest w nich zaabsorbowany w matach szklanych, co zapewnia większą odporność na wibracje, szybkie ładowanie i większą liczbę cykli pracy. Tylko takie akumulatory gwarantują prawidłowe działanie systemu start-stop, niezawodny rozruch i długą żywotność nawet przy bardzo częstym wyłączaniu i uruchamianiu silnika. Montaż zwykłego akumulatora do auta z systemem start-stop może skutkować szybkim zużyciem baterii, problemami z elektroniką, a nawet utratą gwarancji na pojazd.