Systemy jazdy awaryjnej, takie jak awaryjne hamowanie (AEB), Emergency Steering Assist, czy Emergency Maneuver Assist, są zaprojektowane do pełnej współpracy z układem ABS (Antilock Braking System) oraz innymi systemami stabilizacji pojazdu (ESP, ASR, EBD). W razie wykrycia nieuniknionej kolizji, AEB aktywuje natychmiastowe hamowanie, a ABS utrzymuje sterowność auta poprzez zapobieganie blokadzie kół. Równoczesna praca ESP i ASR stabilizuje tor jazdy, zwłaszcza podczas gwałtownego hamowania na śliskiej nawierzchni lub omijania przeszkody. W scenariuszach manewrowania awaryjnego asystent sterowania (np. Evasive Steering Assist) może dodać do tego czynną korektę kierownicy, ale cały proces jest stale zsynchronizowany z pracą ABS – zespół czujników analizuje prędkość obrotową każdego koła, siłę hamowania i przyczepność. Współdziałanie układów gwarantuje maksymalne skrócenie drogi hamowania przy zachowaniu kontroli nad autem, minimalizując ryzyko poślizgu i wtórnej kolizji po manewrze. Dzierżenie poprawności działania ABS i systemu awaryjnego powinno być regularnie weryfikowane podczas serwisowych przeglądów elektroniki podwozia.
Strona główna Systemy hamowania awaryjnego i asystenci jazdy Czy systemy jazdy awaryjnej współpracują z ABS