Wraz z rozwojem technologii motoryzacyjnych i elektroniki pokładowej systemy tempomatu – szczególnie te adaptacyjne, półautonomiczne oraz wykorzystywane w samochodach flotowych – coraz częściej posiadają funkcję gromadzenia i analizy danych związanych ze stylem jazdy. W pojazdach klasy premium oraz w modelach wyposażonych w telematykę pokładową (np. systemy connected car, OnStar, BMW Connected Drive, Mercedes me, FordPass) logowana jest historia korzystania z tempomatu: częstotliwość aktywacji, czas użycia, średnia prędkość, reakcje na przeszkody, styl ruszania w korku czy zachowania w trakcie zwalniania/przyspieszania. Dane te są wykorzystywane przez firmowe aplikacje flotowe do oceny bezpieczeństwa kierowców, personalizacji pakietów ubezpieczeniowych (np. pay-as-you-drive), prognozowania konserwacji pojazdu czy nawet analizy zużycia paliwa. Niektóre auta przekazują również dane do chmury lub centralnego rejestru koncernu po każdej aktualizacji systemu lub w momencie połączenia z siecią serwisową. W autach używanych logi stylu jazdy mogą być zresetowane przy wymianie sterownika lub usunięte podczas diagnostyki. Warto pamiętać, że w typowych samochodach osobowych klientów indywidualnych zakres rejestrowanych danych jest ograniczony – systemy nie zapisują pełnej „czarnej skrzynki”, a dostęp do szczegółowych statystyk możliwy jest dopiero po spełnieniu wyższych wymagań prywatności i zgodzie właściciela. Przyszłość tempomatów to jeszcze precyzyjniejsze profilowanie i integracja z systemami bezpieczeństwa flotowego oraz insurance telematics.