Po wymianie jednego zacisku hamulcowego odpowietrzanie całego układu nie zawsze jest konieczne, ale często zalecane. Teoretycznie, jeśli nie doszło do zapowietrzenia innych części systemu i wymiana odbyła się sprawnie, wystarczy odpowietrzyć tylko tę jedną sekcję. W praktyce jednak łatwo wprowadzić powietrze do przewodów podczas odkręcania połączeń lub napełniania nowego zacisku. Dlatego dla pewności i zachowania pełnej skuteczności działania układu, najlepiej przeprowadzić odpowietrzanie wszystkich kół. Szczególnie istotne jest to w pojazdach z układem ABS, gdzie obecność powietrza w obiegu może zakłócić działanie całego systemu. Objawami zapowietrzenia mogą być miękki pedał hamulca, dłuższa droga hamowania lub brak reakcji przy pierwszym naciśnięciu. Proces odpowietrzania powinien być przeprowadzony w odpowiedniej kolejności, zaczynając od koła najbardziej oddalonego od pompy hamulcowej. Użycie specjalistycznych narzędzi, takich jak pompki podciśnieniowe lub zestawy ciśnieniowe, pozwala na dokładne usunięcie powietrza z całego układu.