Wymiana napinaczy pasów bezpieczeństwa jest jedną z podstawowych czynności serwisowych po zadziałaniu układu SRS lub po kolizji, nawet jeśli poduszki powietrzne nie zostały uruchomione. Nowoczesne samochody, zwłaszcza te wyposażone w systemy komunikujące się przez magistralę CAN, wymagają programowania napinaczy pasów po każdej wymianie. To programowanie, znane również pod nazwą adaptacji czy inicjalizacji, polega na wpisaniu numerów seryjnych nowych komponentów do pamięci komputera sterującego systemem SRS, co pozwala na poprawną współpracę z innymi podzespołami bezpieczeństwa. Nieprzeprowadzenie tej procedury skutkuje często świecącą kontrolką airbag lub error SRS, a w niektórych przypadkach może zablokować zadziałanie napinacza podczas wypadku. Programowanie napinaczy realizowane jest przez specjalistyczny komputer serwisowy oraz oprogramowanie producenta auta. Czasami nowy napinacz przysyłany jest w „trybie transportowym” – wymaga wówczas aktywacji poprzez sterownik, a bez tego pozostaje nieaktywny. Niektóre starsze modele aut nie mają tej potrzeby – napinacz działa „plug&play”, a po naprawie wystarczy skasować błędy i wykonać test systemu. Zawsze jednak przy wymianie napinaczy (szczególnie zintegrowanych z pasami) należy sprawdzić w dokumentacji technicznej pojazdu, czy wymagane jest programowanie/adaptacja, oraz czym grozi ewentualny brak tej procedury. Eksploatacja auta z nieprawidłowo zaprogramowanym napinaczem stanowi poważne zagrożenie prawne i dla zdrowia użytkowników pojazdu.