Wymiana siłowników klapy bagażnika nie zawsze musi obejmować komplet – wiele zależy od stanu technicznego, konstrukcji systemu oraz zaleceń producenta. W przypadku pojazdów z klasycznymi siłownikami gazowymi wymiana jednego uszkodzonego siłownika może być rozwiązaniem ekonomicznym, ale istnieje ryzyko nierównej pracy klapy (jedna strona będzie słabiej trzymać lub klapa zacznie opadać). W systemach z napędem elektrycznym i czujnikami pozycji bardzo często producent zaleca wymianę obu siłowników jednocześnie. Wynika to ze współpracy ich pracy w systemie oraz konieczności zachowania równomiernego rozkładu siły, co wpływa na trwałość i bezpieczeństwo sterowania. W starszych samochodach wymiana pojedynczego siłownika może się sprawdzić, o ile drugi ma podobne parametry (brak różnic w sile podtrzymania, momentach oporowych). W nowoczesnych autach powiązanie siłowników z elektroniką powoduje, że zakup „pary” gwarantuje prawidłowe rozpoznanie pozycji klapy, unikanie błędów w komunikacji z komputerem sterującym i wydłuża żywotność mechanizmów. Warto przed decyzją o wymianie skonsultować się z serwisem i zapoznać z dokumentacją techniczną, by uniknąć problemów z gwarancją i przyszłą kalibracją systemu.