Wysokie temperatury, szczególnie podczas fali upałów, to jeden z najtrudniejszych testów dla nowoczesnych układów hybrydowych. Zarówno silnik elektryczny, jak i akumulator trakcyjny są wrażliwe na nadmierne ciepło, choć producenci przewidzieli to już na etapie projektowania systemu. W praktyce układ hybrydowy wyposażony jest w oddzielny system chłodzenia baterii HV, a w niektórych modelach także silników elektrycznych, oleju przekładniowego oraz elektroniki mocy (falownika, przetwornicy). Objawy przegrzania układu hybrydowego to ograniczenie dostępnej mocy (tzw. power limiting), wyłączenie trybu EV, pojawienie się komunikatów ostrzegawczych „Overheat”, „Check Hybrid System” lub nawet całkowite zatrzymanie silnika elektrycznego do momentu ostygnięcia komponentów. Układ hybrydowy przerywa pracę silnika elektrycznego albo ogranicza możliwość jazdy w trybie bezemisyjnym, przekierowując cały napęd na silnik spalinowy. Temperatura powyżej 40–50°C w przestrzeni ładunkowej lub pod siedzeniami (gdzie znajduje się HV Battery) prowadzi do szybszej degradacji ogniw, a przekroczenie wartości krytycznych może skutkować trwałym uszkodzeniem akumulatora. Zalecane jest unikanie pozostawiania auta na słońcu, korzystanie z automatycznego systemu wentylacji baterii oraz regularna kontrola czystości wlotów i filtrów powietrza chłodzącego. Bardziej zaawansowane układy mają nawet własne interwały serwisowe filtrów powietrza baterii. W czasie fali upałów należy ograniczać długotrwałą jazdę na trybie EV w zatłoczonym mieście i nieustannie monitorować komunikaty systemowe. Systemy hybrydowe są odporne na normalne wahania temperatur, ale ekstremalne upały stanowią wyzwanie – odpowiednia eksploatacja i serwis minimalizują ryzyko uszkodzeń i pozwalają zachować sprawność napędu przez wiele lat użytkowania pojazdu.