Elektryczne samochody z napędem na cztery koła (AWD/4×4) szybko zdobywają popularność w segmencie pojazdów terenowych i SUV, oferując natychmiastowy moment obrotowy, płynną jazdę oraz możliwość precyzyjnego sterowania rozkładem napędu na osie. Jednak, mimo zaawansowanej elektroniki i mniejszej ilości ruchomych części w porównaniu do aut spalinowych, EV z AWD również nie są wolne od awarii napędu. W autach elektrycznych najczęstsze problemy dotyczą: zużycia przekładni redukcyjnych w silnikach osi, przegrzewania się jednostek napędowych przy długotrwałym, dużym obciążeniu, awarii czujników sterujących rozdziałem mocy (np. czujniki momentu, pozycje napędu), a także błędów oprogramowania odpowiadającego za współpracę osi (sytuacje „trybu awaryjnego”, ograniczenie napędu do jednej osi po wykryciu usterki). W pojazdach z dwoma silnikami (tzw. dual motor) mogą zdarzać się usterki połączeń komunikacyjnych – np. błędy synchronizacji, które objawiają się nierównomiernym rozkładem siły napędowej lub chwilową utratą napędu na jedną oś. Dodatkowo, użytkownicy zgłaszają awarie sterowników elektronicznych, a w skrajnych przypadkach – problemy z akumulatorami wpływające na ograniczenie mocy napędu 4×4. Choć poziom awaryjności jest stosunkowo niski, a naprawy często polegają na aktualizacji oprogramowania, w warunkach ekstremalnego offroadu pojawiają się także przypadki uszkodzeń uszczelnień, dostawania się wody do silnika osiowego lub jego elektroniki. Dlatego nawet EV z AWD wymagają serwisowania, czyszczenia elementów układu napędowego oraz kontroli oprogramowania. Wspólną cechą awarii dla wszystkich układów AWD – także w EV – jest złożoność elektroniki oraz zależność wielu funkcji od poprawnego działania software’u i aktualnych parametrów pracy.