Decyzja o zakupie samochodu z aktywnym błędem airbag (SRS) powinna być bardzo dobrze przemyślana. Każda świecąca się kontrolka poduszek na desce rozdzielczej oznacza, że system bezpieczeństwa biernego nie działa prawidłowo, a auto nie zapewni ochrony podczas kolizji. Najczęstsze przyczyny obecności błędu to uruchomione poduszki po poprzedniej kolizji (brak ich wymiany lub zainstalowanie emulatorów), luźne lub uszkodzone wiązki pod fotelami, przerwa lub zwarcie w napinaczach pasów, uszkodzony sterownik SRS (z crashdatą), zalanie komputera centralnego lub poważne błędy komunikacyjne w CAN. Kupno auta z aktywnym błędem SRS można rozważyć wyłącznie, jeśli znana jest jednoznaczna historia pojazdu (np. drobna usterka po naprawie tapicerki, łatwa do usunięcia), a sprzedawca podejmuje się jej naprawy lub znacząco obniża cenę. Trzeba liczyć się z potencjalnie wysokimi kosztami usunięcia usterki, utratą gwarancji producenta na cały system airbag i poważnymi problemami z przeglądem technicznym (w PL i UE samochód z błędem SRS nie przejdzie legalnego badania technicznego). Samodzielna naprawa jest możliwa jedynie dla przeszkolonego technika – wszelkie próby „oszukania” SRS poprzez emulatory czy wykasowanie błędu bez usunięcia przyczyny są nielegalne i niebezpieczne dla życia.