Wiele nowoczesnych samochodów wyposażonych w system Start-Stop posiada rozbudowaną logikę działania, która uwzględnia nie tylko stan akumulatora i warunki jazdy, ale także aktywność dodatkowych odbiorników prądu. Jednym z takich odbiorników jest ogrzewanie tylnej szyby, które pobiera stosunkowo dużo energii elektrycznej. W praktyce, po włączeniu ogrzewania tylnej szyby system Start-Stop może zostać tymczasowo dezaktywowany lub działać w ograniczonym zakresie. Dzieje się tak dlatego, że komputer pokładowy priorytetowo traktuje zapewnienie odpowiedniego napięcia dla systemów bezpieczeństwa i komfortu, a rozruch silnika w momencie dużego poboru prądu mógłby nadmiernie obciążyć akumulator. W efekcie, gdy ogrzewanie tylnej szyby jest aktywne, silnik nie wyłączy się podczas postoju, a system Start-Stop pozostaje nieaktywny do czasu wyłączenia tego odbiornika. Jest to rozwiązanie celowe, mające na celu ochronę akumulatora i zapewnienie niezawodności działania wszystkich systemów elektrycznych pojazdu. W niektórych modelach system Start-Stop może działać mimo włączonego ogrzewania, ale tylko wtedy, gdy akumulator jest w pełni naładowany i nie występuje ryzyko spadku napięcia.