Przejazd przez kałuże lub jazda w deszczowe dni może prowadzić do zamoczenia sprzęgła, ale w większości przypadków nie stanowi to poważnego zagrożenia dla jego działania. Sprzęgło jest skonstruowane tak, by woda, która dostanie się do jego wnętrza, mogła swobodnie odpłynąć przez otwory w obudowie. Dodatkowo, podczas jazdy sprzęgło generuje wysoką temperaturę w wyniku tarcia, co sprawia, że wilgoć szybko odparowuje. Zwykle już po jednym dniu normalnej eksploatacji woda całkowicie wysycha i sprzęgło wraca do pełnej sprawności. W sporadycznych przypadkach, gdy woda nie odparuje i pojawi się korozja lub sklejanie się elementów sprzęgła, można wykonać prosty manewr: na otwartej przestrzeni, przy wyłączonym silniku wrzucić bieg, wcisnąć sprzęgło i uruchomić silnik. To pozwala rozruszać elementy i przywrócić ich prawidłową pracę. Regularna jazda i korzystanie ze sprzęgła zwykle wystarczają, by nie dopuścić do poważniejszych problemów po zamoczeniu. Wyjątkowo głęboka woda, która sięgnie skrzyni biegów, może być groźna dla innych podzespołów, ale typowe kałuże nie powinny wpływać negatywnie na działanie sprzęgła.