Wspomaganie kierownicy, zwłaszcza w nowoczesnych autach z elektrycznym lub elektrohydraulicznym systemem, może przestać działać po wymianie lub odłączeniu akumulatora. Wynika to z faktu, że systemy te są ściśle zintegrowane z elektroniką pojazdu i wymagają odpowiedniego napięcia oraz inicjalizacji po ponownym podłączeniu zasilania. Po wymianie akumulatora komputer pokładowy może wykryć błąd w komunikacji z modułem wspomagania, co skutkuje zapaleniem się kontrolki na desce rozdzielczej i przejściem układu w tryb awaryjny. W niektórych modelach konieczne jest wykonanie procedury adaptacji lub resetu systemu za pomocą komputera diagnostycznego. Często wystarczy przejechać kilka kilometrów lub wykonać pełny skręt kierownicą w obie strony na postoju, by system sam się zainicjował i przywrócił pełną funkcjonalność. Jeśli jednak po wymianie akumulatora wspomaganie nie wraca, możliwe są inne przyczyny: zbyt niskie napięcie nowego akumulatora, uszkodzony bezpiecznik, przepalony przekaźnik lub błąd w module sterującym. W autach z hydraulicznym wspomaganiem problemem może być również rozłączenie paska napędowego pompy podczas wymiany akumulatora. Warto sprawdzić napięcie ładowania, stan bezpieczników i połączeń elektrycznych. W razie utrzymujących się problemów konieczna jest diagnostyka komputerowa i ewentualna adaptacja systemu w serwisie.
Strona główna Systemy wspomagania i komfortu Czy wspomaganie kierownicy może zniknąć po wymianie akumulatora?