Tak, wymiana foteli w nowoczesnym samochodzie bardzo często skutkuje pojawieniem się błędu poduszki powietrznej (SRS/Airbag) – szczególnie, jeśli nowe siedzenia nie mają odpowiedniej wiązki, maty wykrywającej obecność pasażera (czujnika SBR) lub bocznych poduszek zintegrowanych z oparciem. Systemy bezpieczeństwa są precyzyjnie połączone z instalacją fotela: nawet chwilowe rozłączenie, nieprawidłowe podpięcie lub wymiana na model z innego auta prowadzi do zapisania błędu. Błąd SRS zostaje zarejestrowany przez moduł sterujący i sygnalizuje problem lampką airbag, często blokując aktywację poduszek w określonych strefach. Po wymianie foteli bez ponownego kalibrowania mat, kodowania sterownika lub zastosowania odpowiednich rezystorów symulujących obecność poduszek/mat, komputer nie rozpozna nowego układu i nie zezwoli na poprawne działanie zabezpieczeń. W przypadku pojawienia się błędu po wymianie siedzeń konieczna jest diagnostyka komputerowa, czasem aktualizacja oprogramowania lub profesjonalny montaż nowej wiązki z zachowaniem zgodności z wersją wyposażenia auta.