Teoretycznie można wymienić samo łożysko oporowe bez wymiany całego zestawu sprzęgła, jednak w praktyce rzadko jest to opłacalne i rozsądne rozwiązanie. Głównym powodem jest koszt robocizny – aby dostać się do łożyska, trzeba zdemontować skrzynię biegów, co wiąże się z dużym nakładem pracy i kosztami. Jeśli łożysko oporowe uległo awarii niedługo po wymianie sprzęgła, np. z powodu wady fabrycznej, wymiana tylko tego elementu może mieć sens. W większości przypadków jednak awaria łożyska pojawia się wtedy, gdy tarcza i docisk sprzęgła są już wyraźnie zużyte. Wymiana tylko łożyska oznacza ryzyko, że wkrótce trzeba będzie ponownie demontować skrzynię, by wymienić pozostałe elementy. Dodatkowo, nowe łożysko współpracujące ze starymi, zużytymi powierzchniami może szybciej się zużyć lub pracować głośno. Zdecydowana większość mechaników zaleca wymianę całego zestawu sprzęgła za jednym razem, co zapewnia pewność działania i dłuższą, bezproblemową eksploatację.