Wymiana wentylatora baterii trakcyjnej w hybrydzie to zabieg coraz częstszy – zwłaszcza w starszych pojazdach oraz autach intensywnie wykorzystywanych w mieście, gdzie układ chłodzenia pracuje niemal nieprzerwanie. Sam proces mechanicznej wymiany urządzenia nie jest bardzo skomplikowany, jednak nowoczesne układy zarządzania BMS wymagają wykonania dodatkowych procedur adaptacji po zamontowaniu nowego wentylatora. Przede wszystkim, wynika to z faktu, że komputer sterujący musi zidentyfikować sprawność nowego elementu, „nauczyć się” jego zakresów obrotów i skasować historie błędów związanych z poprzednią usterką. Adaptacja polega na wpisaniu do sterownika fabrycznej charakterystyki (tzw. „teach-in”), uruchomieniu testów działania na wszystkich biegach oraz sprawdzeniu poprawności sygnałów z czujników prędkości wentylatora. W niektórych modelach (zwłaszcza Toyota, Lexus, Honda) dedykowane oprogramowanie serwisowe może wymagać wywołania procedury adaptacyjnej – w przeciwnym razie system może pozostawać w trybie awaryjnym lub sygnalizować „check hybrid system” ze względu na anomalię w obrotach/mocy wentylatora. Dodatkowo, po wymianie konieczna jest kontrola poprawności pracy systemu chłodzenia (sprawdzenie czystości filtrów, działania kanałów powietrznych, szczelności obudowy pakietu). Brak adaptacji może bowiem skutkować zbyt wczesnym/wadliwym załączaniem wentylatora, przegrzewaniem akumulatora lub problemami z rekuperacją. W starszych pojazdach część operacji adaptacyjnych wykonuje się automatycznie po kilku cyklach jazdy, jednak i tam warto przeprowadzić przegląd elektroniczny po naprawie.