Czy zakodowanie trybu USA może wpływać na automatyczne światła w Europie?

Zakodowanie trybu USA w samochodzie sprowadzonym z Ameryki lub po modyfikacjach oświetlenia może znacząco wpłynąć na działanie automatycznych świateł w Europie. Tryb USA oznacza inną konfigurację świateł postojowych, kierunkowskazów i świateł mijania – w Stanach Zjednoczonych światła postojowe są często zintegrowane z kierunkowskazami, a reflektory świecą symetrycznie, podczas gdy w Europie obowiązują asymetryczne wiązki i inne standardy kolorystyczne. Po zakodowaniu trybu USA automatyczne światła mogą działać nieprawidłowo: światła postojowe mogą świecić cały czas, kierunkowskazy mogą nie spełniać europejskich norm, a automatyczne przełączanie świateł mijania i drogowych może nie działać zgodnie z wymaganiami UE. Może to skutkować pojawieniem się błędów na desce rozdzielczej, niezaliczeniem przeglądu technicznego, a nawet mandatem podczas kontroli drogowej. Dodatkowo, niektóre systemy adaptacyjnych reflektorów mogą nie rozpoznawać prawidłowo warunków drogowych, jeśli konfiguracja świateł nie jest zgodna z europejskimi przepisami. Przed zakodowaniem trybu USA lub przeróbką lamp zawsze należy sprawdzić lokalne przepisy i skonsultować się z serwisem specjalizującym się w adaptacji oświetlenia do wymogów danego kraju.