Układ zapłonowy ma kluczowe znaczenie dla prawidłowego działania silnika zasilanego LPG. W silnikach gazowych mieszanka powietrzno-gazowa jest trudniejsza do zapłonu niż benzynowo-powietrzna, ponieważ ma wyższą rezystancję elektryczną. Wymaga to generowania wyższego napięcia przez cewkę zapłonową i sprawia, że nawet drobne usterki układu zapłonowego są szybciej i wyraźniej odczuwalne na gazie niż na benzynie. Minimalne nieszczelności, zużycie przewodów, świec czy cewki mogą powodować przerywanie pracy silnika, szarpanie, a nawet wybuchy w kolektorze dolotowym. Współczesne instalacje LPG są bardzo czułe na jakość iskry – jeśli układ zapłonowy nie jest w pełni sprawny, pojawiają się trudności z rozruchem, wypadanie zapłonu, spadek mocy i wzrost zużycia paliwa. Wysokie napięcie potrzebne do zapłonu mieszanki gazowej obciąża przewody i cewki, co może prowadzić do szybszego ich zużycia. Ponadto, wszelkie zabrudzenia czy wilgoć na przewodach zapłonowych obniżają skuteczność układu i mogą powodować przeskoki iskry poza świecę. Objawy zakłóceń to szarpanie, falowanie obrotów, trudności z przyspieszaniem i charakterystyczne „strzały” w układzie dolotowym. W praktyce, jeśli auto na benzynie pracuje poprawnie, a na gazie szarpie lub przerywa, w pierwszej kolejności należy sprawdzić i wyeliminować wszelkie niedomagania układu zapłonowego. Regularna wymiana świec, przewodów i cewek oraz dbałość o czystość i szczelność połączeń to podstawa bezawaryjnej jazdy na LPG.