Zaśniedziały pin w kostce reflektora to jedna z najczęstszych przyczyn spadków napięcia w układzie oświetlenia samochodowego. Śniedź, czyli nalot utlenieniowy na metalowych stykach, powstaje wskutek działania wilgoci, soli drogowej i zmian temperatury. Nawet cienka warstwa śniedzi znacząco pogarsza przewodnictwo elektryczne, powodując wzrost oporu i spadek napięcia docierającego do żarówki lub modułu LED. Objawy to przygasanie świateł, migotanie, nierówna jasność, a w skrajnych przypadkach całkowity brak zasilania reflektora. Spadki napięcia można zmierzyć multimetrem – różnica napięcia między akumulatorem a żarówką powinna być minimalna, a większe spadki świadczą o problemie. Długotrwała obecność śniedzi prowadzi do nagrzewania się styków, topienia plastikowych wtyczek, a nawet ryzyka pożaru. Rozwiązaniem jest regularna kontrola i czyszczenie styków, stosowanie preparatów do kontaktów elektrycznych oraz wymiana uszkodzonych kostek. Zaśniedziałe piny mogą wpływać nie tylko na światła, ale i na inne systemy elektryczne pojazdu, powodując trudne do zdiagnozowania usterki.