Haldex to wielopłytkowe sprzęgło stosowane w wielu samochodach z napędem AWD (4×4), które efektywnie rozdziela moment obrotowy między przednią i tylną osią. Jednak układ ten jest bardzo wrażliwy na różnice ciśnienia pomiędzy oponami obu osi – nawet minimalna rozbieżność może mieć poważne konsekwencje dla trwałości sprzęgła. Gdy ciśnienie w jednej oponie (lub na jednej osi) jest niższe, zmienia się średnica toczenia koła, co komputer systemu Haldex interpretuje jako różnicę prędkości obrotowej. Przy stałym użytkowaniu taka sytuacja skutkuje ciągłym zacieśnianiem sprzęgła i sztucznym „dołączaniem” napędu w celu wyrównania obrotów. Wielokrotne występowanie takiego zjawiska prowadzi do przegrzewania sprzęgła, zużycia tarcz, przyspieszonego starzenia oleju hydraulicznego i może skutkować kosztowną awarią, a nawet całkowitym uszkodzeniem modułu Haldex. Zbyt duża różnica ciśnienia w oponach zwiększa także ryzyko powstania błędów w systemie ABS/ESP oraz komplikacji przy kalibracji czujników systemu trakcyjnego. Skuteczną profilaktyką jest regularna kontrola i wyrównywanie ciśnienia w oponach (najlepiej co tydzień), używanie opon o identycznych parametrach (bieżnik, zużycie, marka) oraz natychmiastowa reakcja w przypadku pojawienia się alarmów błędów napędu AWD na desce rozdzielczej.