Źle zamocowana świeca zapłonowa jest jedną z najczęstszych przyczyn przedmuchów w komorze spalania. Przedmuch to sytuacja, w której spaliny lub sprężone powietrze przedostają się przez nieszczelność między świecą a głowicą silnika. Może to być spowodowane zbyt słabym dokręceniem świecy, uszkodzeniem lub zużyciem gwintu, a także uszkodzoną uszczelką świecy. Objawy przedmuchu to charakterystyczne syczenie w okolicy świecy, spadek kompresji, nierówna praca silnika, falowanie obrotów, spadek mocy oraz pojawienie się sadzy lub oleju wokół gniazda świecy. Przedmuchy prowadzą do utraty szczelności komory spalania, co skutkuje niepełnym spalaniem mieszanki, zwiększonym zużyciem paliwa i ryzykiem przegrzania silnika. Długotrwała jazda z przedmuchem może doprowadzić do wypalenia gwintu w głowicy, uszkodzenia tłoka i zaworów, a nawet całkowitego unieruchomienia silnika. Aby uniknąć przedmuchów, należy zawsze dokręcać świece z odpowiednim momentem, stosować wyłącznie części o właściwych parametrach i regularnie kontrolować stan gwintów i uszczelek.