Czy zużyta uszczelka kolektora wydechowego może powodować stukot?

Zużyta lub uszkodzona uszczelka kolektora wydechowego bardzo często objawia się charakterystycznym stukotem lub syczeniem podczas pracy silnika. Nieszczelność powoduje wydostawanie się spalin pod wysokim ciśnieniem, co generuje metaliczne dźwięki, szczególnie podczas przyspieszania lub na zimnym silniku. Stukot może być mylony z awarią zaworów lub innych elementów silnika, ale zwykle nasila się w okolicach kolektora wydechowego. Dodatkowo, nieszczelność uszczelki prowadzi do spadku mocy, nierównej pracy silnika i zwiększonego zużycia paliwa. Długotrwałe ignorowanie problemu może skutkować uszkodzeniem sondy lambda, katalizatora i innych elementów układu wydechowego. Wymiana uszczelki to stosunkowo prosta i niedroga naprawa, która przywraca prawidłową pracę silnika i eliminuje niepokojące dźwięki.

Redakcja portalu Selected.pl
Jesteśmy zespołem pasjonatów motoryzacji, dziennikarzy i specjalistów technicznych, którzy każdego dnia tworzą rzetelne, praktyczne i unikalne treści dla kierowców. Naszym celem jest dostarczanie sprawdzonych porad, analiz usterek i inspiracji tuningowych - od eksploatacji codziennych aut po historie wyjątkowych projektów. Wierzymy, że wiedza techniczna może być przekazywana przystępnie i ciekawie, a motoryzacja to coś więcej niż tylko środki transportu - to styl życia. Sprawdź kanały social media: