DACIA DUSTER III 1 6 16V FULL HYBRID MULTI MODE 141KM – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Dacia Duster III 1.6 16V Full Hybrid Multi Mode 141KM to długo oczekiwany debiut popularnego SUV-a w segmencie pojazdów zelektryfikowanych. Zastosowany napęd hybrydowy łączy sprawdzony, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1.6 litra ze wspomagającą jednostką elektryczną oraz automatyczną skrzynią Multi Mode, co daje łącznie 141KM i zapewnia bardzo dobre parametry jazdy w połączeniu z efektywną gospodarką paliwem na poziomie średniego zużycia 4,9-5,4l/100km. Samochód ten doskonale sprawdza się zarówno w warunkach miejskich, jak i podczas dłuższych podróży, zapewniając odpowiedni komfort resorowania i dużą elastyczność pracy układu napędowego. Wnętrze Dustera III zostało zaprojektowane z myślą o funkcjonalności i łatwości użytkowania, wyposażone w praktyczne schowki oraz intuicyjny system multimedialny, co wpływa na podniesienie komfortu nie tylko kierowcy, ale i pasażerów. Tapicerka i wykończenie stoją na przyzwoitym, budżetowym poziomie, odpornym na codzienne użytkowanie, a przestrzeń bagażowa jest jedną z większych w klasie. Model ten jest ceniony przez flotowców i rodziny za niskie koszty obsługi, dostępność tanich części oraz ograniczoną liczbę typowych awarii. Do najczęstszych usterek zaliczyć można drobne problemy ze sterowaniem jednostką hybrydową, sporadyczne błędy czujników oraz konieczność serwisowania akumulatorów, choć poważne awarie są bardzo rzadkie. Koszty typowych napraw, takich jak wymiana filtrów czy akumulatora 12V, są umiarkowane i dostępne dla każdego budżetu. Samochód średnio nadaje się do instalacji LPG z uwagi na obecność elementów hybrydowych, jednak klasyczne wersje benzynowe są przez warsztaty często i skutecznie adaptowane. Dacia Duster III Full Hybrid Multi Mode dzięki wysokiemu prześwitowi oraz napędowi na przednie koła świetnie radzi sobie również w lekkim terenie, oferując lepszą przyczepność i bezpieczeństwo na nieutwardzonych drogach. Auto można personalizować pod względem wizualnym oraz zawieszenia, choć ingerencje mechaniczne w hybrydę nie są zalecane. Model ten gwarantuje niską utratę wartości, dobrą trwałość oraz atrakcyjne warunki gwarancyjne – jest to więc jeden z najbardziej ekonomicznych hybrydowych SUV-ów w swojej kategorii i wybór, który doceniają zarówno indywidualni użytkownicy, jak i firmy szukające pojazdu flotowego o niskim TCO.