Dlaczego auto przygasa na biegu jałowym?

Przygasa silnika na biegu jałowym to problem, który może pojawić się zarówno w starszych, jak i nowoczesnych samochodach. Najczęściej objawia się spadkiem obrotów, chwilowym „duszeniem się” silnika, a czasem nawet gaśnięciem podczas postoju. Przyczyną może być zabrudzona lub uszkodzona przepustnica, która nie reguluje prawidłowo ilości powietrza dostarczanego do silnika. Często winny jest także silnik krokowy odpowiedzialny za utrzymanie stałych obrotów biegu jałowego – jego awaria lub zabrudzenie prowadzi do niestabilnej pracy. Warto sprawdzić czujnik położenia przepustnicy, czujnik temperatury silnika oraz sondę lambda, które wpływają na skład mieszanki paliwowo-powietrznej. Nieszczelności w układzie dolotowym, zużyte świece zapłonowe, przewody lub cewki również mogą powodować przygasanie. W autach z LPG problemem bywa nieprawidłowa kalibracja instalacji gazowej. Regularna diagnostyka i serwisowanie podstawowych elementów pozwala szybko wykryć i usunąć przyczynę przygasania silnika na biegu jałowym.