Dlaczego dławienie silnika występuje tylko przy ciepłym rozruchu?

Dławienie silnika podczas ciepłego rozruchu to problem, który często zaskakuje kierowców. Najczęściej przyczyną są nieprawidłowe sygnały z czujnika temperatury silnika – komputer sterujący może błędnie dobierać skład mieszanki paliwowo-powietrznej, przez co silnik dostaje zbyt ubogą lub zbyt bogatą mieszankę. Często winny jest także uszkodzony czujnik położenia wału lub wałka rozrządu, który po rozgrzaniu traci prawidłowe parametry pracy. W niektórych przypadkach problemem są zabrudzone wtryskiwacze, które po rozgrzaniu silnika nie podają odpowiedniej ilości paliwa. Dławienie może być też skutkiem nieszczelności w układzie dolotowym, przez które do silnika dostaje się fałszywe powietrze. Warto sprawdzić również stan świec zapłonowych i przewodów – przerwy w zapłonie nasilają się przy wyższej temperaturze. Regularna diagnostyka i serwisowanie kluczowych elementów pozwala szybko wykryć i usunąć przyczynę dławienia przy ciepłym rozruchu.