Sytuacja, w której silnik siłownika bagażnika działa (słychać pracę mechanizmu), a klapa nie chce się zamknąć lub pozostaje niedomknięta, może być frustrująca. Najczęściej przyczynami są: mechaniczne uszkodzenie zamka, zużycie prowadnic, zacięcie się elementów ruchomych lub zakłócenia w pracy czujników położenia. Silnik może sprawnie przesuwać mechanizm, ale jeśli zaczepy zamka/nakrętki są zużyte bądź pogięte, dochodzi do blokowania lub niewłaściwego „złapania” klapy. Często uszkodzone są gumowe poduszki amortyzujące, które nie pozwalają klapie zejść na miejsce, lub źle pracują mikrowyłączniki kontrolujące położenie. Problemy mogą wynikać też z braku smarowania lub obecności brudu/korozji na mechanizmach sterujących. W nowoczesnych autach system wykrywa błędną pozycję klapy i informuje o jej niedomknięciu – wtedy zamykanie nie zostanie dokończone automatycznie. Rzadziej problem leży po stronie elektroniki sterującej: zwarcie, przerwany przewód lub niewłaściwy sygnał z czujnika uniemożliwia domknięcie, mimo że silnik fizycznie działa. W przypadku stwierdzenia takich objawów zaleca się demontaż tapicerki pokrywy bagażnika, czyszczenie i sprawdzenie zamka, nasmarowanie elementów ruchomych, kontrolę czujników i – w razie potrzeby – wymianę uszkodzonych części.
Strona główna Systemy otwierania bagażnika Dlaczego klapa nie chce się zamknąć mimo działania silnika