Współczesne systemy AWD (All Wheel Drive) łączą hydraulikę, elektronikę i mechanikę, co niestety rodzi ryzyko wystąpienia usterek trudnych do zdiagnozowania. Często spotykana sytuacja to brak właściwej pracy napędu 4×4, mimo że komputer pokładowy nie zgłasza żadnych błędów. Powodów może być mnóstwo: najczęstsze to zużycie mechaniczne sprzęgła Haldex (np. zapieczona pompa, wyeksploatowane tarczki), nieprawidłowy poziom lub silne zanieczyszczenie oleju w centralnym mechanizmie napędowym, zużycie czujników prędkości obrotowej kół, przekaźników lub przewodów elektrycznych, a także software’owe „zamrożenie” systemu wskutek przerw w komunikacji sieci CAN. Nawet drobne usterki, takie jak zabrudzone/zużyte styki instalacji lub zapchany filtr Haldex, mogą sprawić, że napęd nie będzie się dołączał, ale komputer nie uzna tego za błąd krytyczny i nie wyświetli komunikatu. W praktyce kierowca może odczuć pogorszenie trakcji, problem z wyjazdem z błota/śniegu lub brak reakcji napędu w trudnych sytuacjach. Skanery diagnostyczne nie zawsze są w stanie wykryć usterkę, jeśli nie pojawia się w danym momencie. Z tego powodu serwis zaleca regularną kontrolę nie tylko błędów, ale też fizycznej kondycji elementów systemu AWD oraz bieżące serwisowanie zgodnie ze specyfikacją producenta.