Dlaczego świeca wypada z głowicy po montażu?

Wypadanie świecy z głowicy po montażu to poważny problem, który zazwyczaj wynika z uszkodzenia lub zużycia gwintu w głowicy silnika. Najczęstszą przyczyną jest zbyt słabe dokręcenie świecy, co powoduje jej stopniowe luzowanie się pod wpływem drgań i ciśnienia w komorze spalania. Innym powodem może być przekręcenie gwintu podczas montażu – jeśli świeca została wkręcona pod złym kątem lub zbyt dużą siłą, gwint ulega zniszczeniu i nie jest w stanie utrzymać świecy na miejscu. Uszkodzona lub zużyta uszczelka świecy również może przyczynić się do utraty szczelności i wypadania świecy. Objawy to charakterystyczny syk powietrza, spadek kompresji, nierówna praca silnika, a w skrajnych przypadkach całkowite wyrwanie świecy z głowicy podczas pracy silnika. Taka sytuacja wymaga natychmiastowej naprawy – najczęściej konieczne jest regenerowanie gwintu specjalnym zestawem naprawczym lub wymiana głowicy. Aby uniknąć tego problemu, należy zawsze dokręcać świece z zalecanym momentem, dbać o czystość gwintu i stosować wyłącznie świece o odpowiedniej długości i średnicy gwintu.