Sytuacja, w której szyba podczas opuszczania chwilę potem wraca sama do góry, to typowa bolączka aut z funkcją komfortowego podnoszenia szyb i tzw. zabezpieczeniem przeciwzgnieceniowym. Nowoczesne sterowniki szyb mają funkcję „anty-pinch” – jeśli podczas opuszczania czujnik lub moduł wykryje opór większy niż ustalony próg (np. dłoń dziecka, kawałek lodu, bardzo brudna prowadnica czy stwardniała uszczelka), dla bezpieczeństwa szybę podnosi z powrotem, by zapobiec ewentualnym obrażeniom. Problem może też pojawić się przy zaburzonej kalibracji tej funkcji – jeśli szyba została wymieniona, rozebrano drzwi lub zmieniono elementy mechanizmu, sterownik może „nie wiedzieć”, gdzie jest punkt startu i końca ruchu. Efektem są właśnie samoczynne powroty szyby do góry. Usterka pojawia się też przy zwiększonym oporze ruchu szyby – zakleszczeniu linki, zdeformowanych uszczelkach lub mocnych zabrudzeniach w mechanizmie prowadzącym. Dodatkowo po awarii zasilania (np. rozładowaniu akumulatora) system szyb wymaga ponownej kalibracji – zazwyczaj polega na przytrzymaniu przycisku opuszczania i podnoszenia do oporu przez kilka sekund, aby sterownik „nauczył się” nowych końcowych pozycji szyby. Jeżeli problem nie znika mimo resetu, należy sprawdzić stan mechaniczny podnośnika, poziom oporu w prowadnicach oraz ewentualnie skontrolować sterownik i czujniki antyzgnieceniowe. jazda z takim problemem jest niekomfortowa, a odkładanie naprawy może doprowadzić do trwałego uszkodzenia sterownika lub przegrzania silniczka podnośnika.